Jury

Erik Friedlander

Miłość do muzyki zaszczepił w nim ojciec, słynny fotograf i meloman. Otoczonymuzyką edukację muzyczną rozpoczął już jako 5-latek, początkowo ucząc się gry na gitarze, następnie na wiolonczeli. Jako dwudziestolatek stał się wziętym muzykiem studyjnym, związanym m.in. ze słynną nowojorską muzyczną sceną Downtown. Współpracował z takimi znakomitościami jak The Mountain Goats, John Zorn, Dave Douglas and Courtney Love.

Wśród powstałych w ostatnim okresie projektów Erika Friedlandera wyróżnia się Black Phebe – zespół złożony z trzech połączonych triów. 2015 Oscalypso to pełen groove’u hołd oddany kontrabasiście Oscarowi Pettifordowi (grającemu też czasami na wiolonczeli). Magiczny solowy album Illuminations łączy inspiracje zdobnictwem dawnych ksiąg z rytualnym gestem tanecznym i renesansowymi formami wokalnymi. Z kolei projekt Nighthawks powstał podczas przerwy w dostawie prądu na dolnym Manhattanie spowodowanej huraganem Sandy. Wykonawcą jest prowadzony przez Erika kwartet Bonebridge Band (gitara w technice slide, wiolonczela, bas i perkusja). Na elegijnym albumie Claws & Wings, dedykowanym zmarłej żonie Erika Friedlandera, słyszymy także Ikue Mori (perkusja komputerowa) i Sylvie Courvoisier (fortepian). Wreszcie American Power to winyl wydany w limitowanej wersji we współpracy z fotografikiem Mitchem Epsteinem.

Ponadto artysta ukończył niedawno pracę nad muzyką do filmu fabularnego „Thoroughbred” w reżyserii Cory’ego Finley'a, który zostanie zaprezentowany podczas festiwalu Sundance. Jest również autorem muzyki do reklam, projektów tanecznych oraz filmów dokumentalnych (m.in. „Nothing on Earth” – poświęconego niebezpiecznym wyprawom Murray’a Fredericksa, fotografa krajobrazów, na czapę lodową Grenlandii). Fabularny „Future Weather” z jego muzyką wszedł na ekrany w roku 2013.